Celerus Consulting Mosaic

Vezetői tanácsadás

A Summerhill modell. Az elnevezés a híres angol iskolára utal, ahol a tanulást egészen új módon közelítik meg. A Summerhill iskolában a gyerekek szabadon választhatják ki milyen foglalkozásokra járnak, mi érdekli őket. Az iskola működését pedig a gyerekekkel közösen, demokratikusan alakítják ki. Az iskola több, mint száz éve működik, és a végzettek az angol társadalom minden területén megállják a helyüket.

A Summerhill világképe teljesen más, mint a hagyományos oktatásé. A Summerhill abban hisz, hogy minden gyerek kíváncsi, érdeklődő, és szívesen tanul. Elegendő az érdeklődésének megfelelő tudást elérhetővé tenni, nem szükséges semmilyen kényszer vagy kontroll a tanulási folyamatban. A gyerekek saját belső motivációjuk mentén tanulnak, és érdeklődésükön keresztül megszerzett ismeretek pedig maguktól beépülnek, és erősebben meg is maradnak.

A mai vállalatok nagy része ugyanolyan, mint a hagyományos iskola. Feltételezi, hogy kényszer és kontroll nélkül az emberek nem szeretnek dolgozni.

Lehetséges olyan vállalatot létrehozni, ahol az emberek önállóan és belső motivációval dolgoznak? Szeretik a munkájukat, és szoros ellenőrzés nélkül is elérik a célokat?
.. tovább >

Karrier coaching

Az én történetem. Amikor önazonos a munkám, akkor belső motivációból dolgozom. Van energiám, van kedvem dolgozni. A munkám vakációvá alakul, mert azt csinálom, amit szeretek.

Ma a nemzetközi és hazai felmérések egybehangzóan azt mutatják, hogy az emberek 85%-a nem szereti a munkáját, és nem érzi magát elkötelezettnek. Pedig szinte mindenki szeretne olyan munkát végezni, amiben megtalálja önmagát, aminek értelme van, és amiben sikeresnek élheti meg magát.

Vajon én megtaláltam azt, amit szeretnék dolgozni?

Ha nem, akkor mi lenne az?

Ha igen, hogyan tudnám ezt úgy csinálni, amiben otthon vagyok?

Mit tudok tenni saját magamért?

Hogyan tudom megtalálni a belső motivációmat a munkámban?

Valójában:
- mi az, ami engem érdekel?
- mi az a munka, amit akkor is szeretnék, ha minden munka fizetsége azonos lenne?
- mi az a munkámban, amit nem érzek tehernek, nem élek meg munkának?
- mikor érzem jól magam munka közben?
.. tovább >

Szervezetfejlesztés

A mi történetünk és a jövőnk közös megalkotása. A narratív elemzésre épülő szervezetfejlesztésünket azoknak a vezetőknek, cégeknek, szervezeteknek javasoljuk, akik szeretnék mélyebben megérteni hogyan működik jelenleg a vállalat vagy a csoport amelyben dolgoznak, hogy érzik magukat az emberek, mire lehet szükségük, és milyen fejlesztési lehetőségek vannak.

A jól működő szervezetben a cégvezetés és a dolgozók hasonlóan gondolkodnak a valóságról. A szervezeti krízisek általában abból indulnak ki, hogy a vezetés és a csoport egyes részeinek története eltávolodik egymástól. A vezetők és egyes csoportok másképp észlelik a cégen belüli folyamatokat, másképp éreznek, mást gondolnak adott problémákról. A részekre széteső szervezeti valóság ahhoz vezet, hogy a vezetőknek egyre kisebb tényleges hatásuk van a működésre, majd ezáltal az eredményekre.

A narratív elemzés elősegíti, hogy a realitások közeledjenek, a cégvezetés a valódi kérdésekkel tudjon foglalkozni, és valódi válaszokat tudjon adni a felmerülő kérdésekre. A szervezet vagy kisebb csoport működésének megértése nem mindig könnyű feladat. A csoport helyzetének, működésének elemzése narratív módszerrel egy átfogó képet adhat arról mi történik a csoportban és merre tartunk valójában, és milyen válaszokat adhat a vezetés.

.. tovább >